google analytics

3/10/2020

價值投資者的魔咒

本博名為價值求知, 除左食個諧音之外, 
亦都因為本人只係投資界的一個新手.
自稱價值投資者無異於行騙, 而且我覺得投機炒賣亦有當中的技巧
與其拘泥於投資風格, 不如認真求知, 增進一下自己財商.

話說進入美股一年多, 估唔到已遇到咁多年都未發生過既熔斷,算係見證住歷史.


呢個時候, 除左個人持股帳面上的損失外, 更會問自己一個問題. 

溝?清倉(止蝕/止賺)?
其實呢個問題真係好難答

先不論市場反應有否overreact, 但疫情的確影響了全球經濟,

而這時候更應該關注對個股的影響.

譬如AAPL, 今年供應鏈出現問題, 可能影響5G手機出貨,

盈利或有機會不如預期.

又譬如必瘦站, 疫情影響下, 根本連街都唔會出, 仲邊得閒去美容


若以DCF作估算, 公司每一年的盈利或會因為呢D不可抗力而有所浮動

最終影響discount出黎個值.

當然我唔係上帝, 我唔會知下年會唔會又有疫情或者下半年蝗蟲會唔會攻擊中國...

所以唯一可以做既就係買入時預留多D安全邊際, 咁佢跌返少少或生意一兩年差D都唔怕.
但不幸買入後先發現根本唔係個件事, 買貴左啦
咁一係認輸走人, 一係等時間慢慢修復個估值(當然前題係公司的本質無變).

你話傻GE, 呢個市場唔係咁玩架啦, 

必瘦站呢D細價股, 明知今年生意唔好仲唔走, 邊個會咁傻
真係冇買盤D人沽起上黎可以沽到1蚊都冇呀.而且佢0.5升上黎, 緊係take profit先
買其他有好勢頭既股票/cash is the king la

我認為呢個講法完全係make sense, 前題係你要估到市場反應

因為生意差佢係可以唔跌, 有時市場太樂觀就會好似見唔到壞消息咁.
又或者市場太悲觀但turn out原來無咁差又可以升。
而我個人就唔會咁做, 因為當初買入係因為收息,
佢只需要每年畀到6厘我就放過佢.
19/20財年我估佢都有0.3盈利一股,如果派9成就有0.27,現價只有2.45,息率超過10厘。
而今年因為有疫情業績肯定好差,
但我預期下半年會陸續恢復,總不可能美容需求永遠消失掛。
上年公司成本人工佔2.9億,市場推廣同折舊加埋1.6億,租金同其他佔2億,總共6.5億。
若收入得返上年一半,即4.5億,咁今年可能蝕2億,換算為每股-0.18






就咁睇市場已price in左今年業績差既因素,仲有幾多下行空間呢?
股票價格就係未來收益既折現,正如股神巴菲特講:
What is a stock? A stock is the same sort of thing. It has a bunch of coupons. It's just they haven't printed the numbers on them yet. And it's your job as an investor to print those numbers on it.
公司既價值唔係一成不變既野黎,會因為外在世界既隨機事件而有所影響。
而作為一個投資者,就需要小心咁衡量付出既價格對比風險回報而言是否吸引。
但太保守又可能陷入無了期的等待,當中仍有很多學習的空間。

12 comments:

  1. 個背景好暗,完全睇5到

    ReplyDelete
  2. 已fix,直頭唔要mobile版

    ReplyDelete
  3. 發現原來我同你個持倉有幾隻相同,必瘦站領展同AAPL

    必瘦站在於真係講個信字,如果最後承諾冇對現,又再一次唔派息,對於我地呢D小股民黎講真係冇乜野可以做到。市況又咁唔穩定,香港經濟又麻麻地,都真係幾多未知之數.

    我以前都會偏向長期持有每隻股票,但過左呢幾年,有時大環境既野,股市都react得幾慢,後知後覺,反而 Take 左Profit先,真係再岩再慢慢買返都未遲,最怕係暴趺果下要好耐先可以收復,到時你既錢壓死左,有好機會就會錯過。

    ReplyDelete
  4. 同意,有時市場就係反應慢
    但個人都係鐘意Buy and hold
    因為驚做壞手勢變左短炒
    長期黎睇,股市總係向上,
    長渣好公司只係賺多賺少既分別

    ReplyDelete
  5. 我有隻朗廷酒店(1270), 3.6入依家得返1.65, 本身諗住社會運動係短期影響,好快可以升返,但依家再受疫情影響就真係淨返果五成入住率都無埋,派息又少左好多,真係唔敢睇佢今年中期業績。。。都有諗過溝/止蝕,但我又暫時見唔到酒店業前景,溝我怕有排坐,但羅氏實力雄厚,又有信心佢唔會執既,所以貨不多就擺住先,總有一日見青天吧。。。

    至於必瘦站,我當時都有心郁,但最後都無入,因為真係唔知佢老闆係乜水,以前入過一隻2288好高息但係玩財技玩到傻,最後損手收場,所以有陰影。見必瘦站上次不派息,又玩回購托價,真係有D驚老細會夾帶私逃。
    我對細價股既睇法係如果唔係背後有靠山,都係早D走啦。

    ReplyDelete
  6. 所以價值投資真係唔係咁易,唔係睇息高息低長渣就得
    而係要求對行業有深刻嘅了解
    至於必瘦站呢D細價股,真係又要驚佢執又要驚老板玩財技
    都係睇風險回報啦
    之前洪龍荃個基金係有買過,最近唔知沽左未
    So far 佢都算係正正經經做生意,我都有唔少獲利
    如果佢年尾真係決定唔派息再算

    ReplyDelete
  7. 近幾年個市場都唔興價值投資, 趨勢投資做左主流, 美股牛左咁多年, 改變左人睇法
    好似巴菲特表現都係熊市比較好, 過一排又可能興返價值投資呢

    ReplyDelete
  8. 必瘦站的我又來圍爐取暖。

    我都係睇你blog先開始對必瘦站有信心呀,繼而買入。

    然後就高位出事了,安全邊際真係好重要。

    同埋你有冇睇返你之前的投資原意?
    "1. 參考價值求知BLOG,假設必瘦站ROC有15%
    2. 參考價值求知BLOG,必瘦站派息率高達90%"

    必瘦站唔派息,其實就應該要沽左佢。(雖然我自己都無嚴守沽到,哈哈,而家跌到阿媽都唔認得XD)

    對此,你又有咩睇法?:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 安兄,
      首先我估佢係會派息既,佢現金多到捐去抗疫
      另外就係我對間公司既睇法真係無變過
      變既係經營環境同埋人心
      但我認為長遠黎睇,疫情終會過去
      一兩年後回復每年派0.2-0.3係大機會既事
      如果市場唔認同,咁我就一直渣落去
      7-8年後就會回本
      同樣既諗法都係2015年我高位7蚊買建行時嘅自我安慰
      個次最低跌到4個幾,渣到e家
      去到E家都有6蚊,計埋股息,回報又唔係差
      我經驗係壞環境總會過去,股價終會回升
      通常1-3年啦
      好似股神話,千奇唔好係股價低迷時做傻事

      但如果佢末期息真係唔派息,我唯有沽左佢
      因為作為小股東,我都冇能力影響管理層決定

      當然呢個只係我個人做法
      每個人風險承受能力都唔同嘅
      投資最重要都係獨立思考,千其唔好跟風
      例如千奇唔好跟我買中國電力跟互太紡織,應該會輸死你

      Delete
    2. 投資係自己的選擇,呢點我好認同,所以我都唔係唔識野嘅人只識跟風,然後輸左賴人。

      我當初買入必瘦站,參考左您+雲地,再加睇年報,其實業績係唔錯。

      但風險係業績有冇做假(就算做假,如佢真派息,就係真,錢不能呃人)
      以及會否低位私有化(我覺得唔會,因為必瘦站成日sell自己係上司公司唔會呃人,無左呢個招牌,推廣政策就要改變)

      BTW,如果佢下次仲係唔派息/無交待點解上次+今次保留資金投資左D乜,我都要肉痛D沽左佢,就算一隻業績幾咁好的公司,公司唔分享成果,小股東永遠唔夠玩。

      不過,必瘦站2月4日公佈現財年銷售合同按年增10%,應該向好,而家只能睇顧客有冇慣性係逆境下,繼續keep住續約。

      Delete
  9. 岩岩發現這個 blog, 好多概念都幾好, 值得學習

    ReplyDelete
  10. 哈哈!終於搵到必瘦站FANS,我對必瘦站既想法係,佢5年前又0.幾既毫字股,升到今時今日最高位3.8。後來睇返佢會突然係短短2年內急升既原因,係因為佢成功轉左營,重新製定品牌定位,由平時做減肥變左做醫學美容,現時香港好多醫學美容品牌都係必瘦站,只係大家都唔知。什至好多人都仲以為必瘦站做減肥生意,,,

    我信必瘦站,係因為佢曾經成功轉營,證明佢地與市場潮流並行。即使佢唔派息,我上上落落都賺唔少。

    ReplyDelete